Rámy

Rám drží multikoptéru pohromadě a chrání citlivé komponenty před poškozením. Volba velikosti a koncepce rámu určuje použití a výkon budoucího stroje, ale i snadnost jeho montáže. Nabízíme řadu rámů z vlastní produkce i osvědčené modely dalších výrobců. Více
DALRC XR220

DALRC XR220

€ 74,99
Skladem
3B-R Racing Frame

3B-R Racing Frame

€ 79,99
Skladem
CherryCraft Supreme 5

CherryCraft Supreme 5"

€ 76,99
Skladem
Rotorama RedHot 4

Rotorama RedHot 4

€ 33,99
Na objednávku
Rotorama H5

Rotorama H5

€ 59,99
Na objednávku
Rotorama H6

Rotorama H6

€ 59,99
Na objednávku
Rotorama X5

Rotorama X5

€ 59,99
Na objednávku
Rotorama X6

Rotorama X6

€ 59,99
Na objednávku
Mini X 210

Mini X 210

€ 25,99
Skladem
Mini 210

Mini 210

€ 21,49
Skladem
Diatone 160

Diatone 160

€ 19,49
Skladem
Diatone 160 Grasshopper

Diatone 160 Grasshopper

€ 21,19
Skladem
Micro LT130

Micro LT130

€ 12,99
Skladem
Eachine Aurora 100

Eachine Aurora 100

€ 12,99
Skladem
Eachine Aurora 68

Eachine Aurora 68

€ 21,99
Skladem
Tiny Whoop plastový rám

Tiny Whoop plastový rám

€ 4,09
Skladem

Rám (anglicky “frame”)

Má za úkol držet všechno pohromadě a případně přežít lehčí havárii. Má jeden důležitý parametr udávaný číslem: když budete třeba někde číst „Mini 210”, jedná se o rám, kde jsou motory umístěny na obvodu pomyslného kruhu o průměru 210 mm. „Mini” kvadrokoptéry mají tento parametr mezi 200 a 280 mm. Čím je rám menší, tím je obtížnější do něj vtěsnat všechny potřebné komponenty. Příliš velký rám má zase zbytečně velkou hmotnost a je obtížnější prolétnout s ním malé prostory. “Zlatý střed” na venkovní létání je 210-250 mm. 

Materiál rámu bývá typicky uhlíkový kompozit, skelný laminát, někdy i překližka, občas ABS (třeba vytištěné 3D tiskárnou) nebo vysokopevnostní polyetylén. Uhlíkové rámy jsou odolnější, ale při pořádné ráně třeba do asfaltu nebo do kmene stromu praskne cokoliv.

Musíme si uvědomit, že typická kvadrokoptéra třídy 250 váží půl kila i více a může letět rychlostí přes 100 km/h. U dobře navrženého rámu prasknou nejprve nejsnáze nahraditelné části, například je dobré, pokud praskne dříve vyměnitelné rameno než centrální část rámu (“trup”). Piloti s přístupem k 3D tisku mohou s výhodou využít tištěných rámů, se snadnou možností si znovu vytisknout zničené díly. Tuhost rámu má také vliv při ladění regulačních parametrů řídící jednotky, kdy tužší rámy umožňují “ostřejší” nastavení a přesnější řízení při extrémních manévrech.